Administratörer: Kom igång med Easy Teams | Easy Teams

    Administratörer: Kom igång med Easy Teams

    Nu är det dags att ta tag i er struktur inne i Easy Teams. Först behöver du såklart aktivera ditt konto, se kom igång-guide för användare.

    Det är enkelt och du kan göra allt själv!

    1. Bjud in dina kollegor

    Från start kanske du tycker det är lite tomt i Easy Teams. Dina kollegor är förberedda och du bjuder enkelt in dem så att ni alla kan börja bekanta er med Easy Teams redan idag.

    2. Skapa fler team

    • Er projektledare har satt upp ett team åt er. Teamet ”alla” är ett generellt team och en bra grund
    • Ett tips är att ni sätter upp ett team för varje avdelning. T.ex. ”ekonomi” & ”support”. Genom att göra det får ni en mer strukturerad vy i Easy Teams och om du ska bjuda in till ett videomöte kan du enkelt bjuda in en hel avdelning genom att välja att bjuda in teamet.
    • Sätt upp ett team så här

    3. Skapa chattkanaler

    • Er projektledare har satt upp en chattkanal åt er och döpt den till ”alla”.
    • Vill ni ha chattar under respektive team är det ett smart sätt att samla meddelanden rörande ett speciellt ämne. Exempelvis kan ni under teamet support ha chattkanalerna ”first line” & ”kända fel”
    • Skapa fler chattkanaler så här

    4. Jobba med roller

    • För att knyta ihop säcken är det bra att skapa en roll till respektive team. Så har ni skapat t.ex. ”support” rekommenderar vi att du skapar en roll som heter ”support”
    • När du skapar roller kommer det förenkla allt jobb i framtiden. Skapar ni en ny användare och tillderar rollen ”support” kommer hen då automatiskt få tillgång till alla chattkanaler knytna till rollen
    • Så här skapar du en ny roll