Ge era kunder superservice med 3 enkla tips | Easy Teams

    Ge era kunder superservice med 3 enkla tips

    En dålig kundserviceupplevelse kan fördärva även de finaste relationerna. Därför är det viktigt att se till att ni ger den bästa tänkbara servicen till era kunder. Vi har listat tre nyckelfaktorer för att lyckas med superservice.

     

     

    1. Integrera andra system med er växel
      Genom att integrera ert CRM, kundtjänst-system och andra program med er växel sparar ni ovärderlig tid. Istället för att behöva fråga inringaren vart de ringer ifrån, vem de är och aktiva ärenden möts agenten av informationen direkt och kan agera därefter. På så sätt blir tröskeln låg för den som ringer in och agenten kan fokusera på att lösa ärendet istället för att ta reda på vem hen pratar med. Det här leder till kortare kötider, ett bättre bemötande för kunderna och mer effektiva samtal. Vi har bland annat integrerat Upsales, Pipedrive, HubSpot och Trello till våra kunder.
    2. Analysera, följ upp och förbättra
      Att ha svarsgrupper och menyval är en bra start. Men om ni inte kan analysera dem och ta datadrivna beslut spelar det ingen roll hur många svarsgrupper ni har. Har ni koll på hur länge era kunder sitter i kö innan de lägger på? Vet ni när ni har flest samtal under dagen? Svarar ni enligt uppsatta mål? Med Easy Analytics analyserar ni enkelt hur era svarsgrupper presterar. Ni kan snabbt se hur ni ligger till mot era tröskelvärden i realtid och bemanna telefonerna därefter. Med en smart bemanning minskar ni kötiderna och sparar även in på personalkostnaderna.
    3. Genomför undersökningar 
      Är era kunder ambassadörer eller är de ”bara” kunder? Om ni genomför regelbundna kundundersökningar får ni värdefull feedback att använda när ni ska utveckla och förbättra er organisation. Med Easy Survey kan ni genomföra alltifrån NPS-mätningar, längre studier till kundundersökningar. Easy Survey används bl.a. av Internationella Friidrottsförbundet, Karolinska och Linköpings Universitet.

    De här tre punkterna lägger grunden för att lyckas. Med Easy Teams finns det inget som hindrar er från att ge superservice till era kunder. Vill ni prova kostnadsfritt i 30 dagar? Klicka här!

    Vill du veta mer om vår smarta telefonväxel?

    Lämna din e-post nedan så kontaktar vi dig inom en arbetsdag.


      Skriven av

      Filip Flink

      Eller Felipe, hans spanska alter ego. Båda Filip och Felipe är sociala och utåt. Den ena pratar taxi-spanska medan den andra pratar i en spansk taxi.