Har ditt företag en telefonpolicy? | Easy Teams

    Har ditt företag en telefonpolicy?

    Vet du vem som ansvarar för inköp av nya telefoner eller vem du gnäller till datan tar slut för fjärde månaden i rad?

    Inte?

    Har du kanske koll vem du ska kontakta om något strular eller hur er samtalsinspelning fungerar?

    Inte det heller.

    Tillåt mig att fråga: Har din arbetsplats en telefonpolicy?

    Vad är en telefonpolicy?

    En telefonpolicy är ett dokument som svarar på alla tänkbara frågor rörande era mobila tjänster. Det inkluderar bland annat frågorna ovan. Men också hur ni svarar i telefon, om och hur ni lämnar meddelanden och mycket mer.

    Den inkluderar ofta:

    • Rutiner och riklinjer
    • Ansvariga
    • Telefonvett

    Därför borde du skaffa en

    Anledningarna till att företag borde ha en är många.

    En väldokumenterad telefonpolicy minimerar frågor, osäkerheter och förenklar för alla medarbetare. Tanken är att du och dina kollegor ska veta hur ni agerar, svarar och som tidigare nämnt använder era mobila tjänster.

    Inspireras av vår mall

    För att du ska slippa börja från noll har vi tagit fram en mall som förhoppningsvis kan ge dig inspirationen du behöver. Använd delar av den eller låna den rakt av!

    Den innehåller bland annat:

    • Syftet med en telefonpolicy för företag
    • Interna och externa kontaktpersoner
    • Licenser och tjänster
    • Riktlinjer och rutiner
    • Tips och trix

    Ladda ner vår kostnadsfria mall för telefonpolicy här.

    Vill du veta mer om vår smarta telefonväxel?

    Lämna din e-post nedan så kontaktar vi dig inom en arbetsdag.


      Skriven av

      Filip Flink

      Självutnämnd digitalvetare som ser trender innan trenden själv ser det. Har även en förmåga att överdriva saker. Fast bara ibland.