Easy Widget | Easy Teams

Easy Widget

Många hemsidor är fullmatade med information. Men hur kommer man i kontakt med support, säljare eller kundservice? Ibland hamnar kontaktvägarna i skymundan och företaget upplevs svårtillgängligt. Easy Widget ökar er tillgänglighet, ger ett personligare intryck och gör att er hemsida känns modern och kundfokuserad.

easyteams-allintegration_0012_easy-widget

Ökad tillgänglighet ger nöjdare kunder

Easy Widget har två komponenter:

  • En grupp-widget
  • En mini-widget

Grupp Widget

Passar de företag som har en support eller säljavdelning. Ni skapar er widget och bestämmer vilka personer som ska synas. När er kund besöker er hemsida får de fullständig information om era säljare och vilka som är tillgängliga. Man ser foto, namn, direktnummer och kan enkelt se om de är upptagna i samtal.

 

Tillgängligheten gör att upplevelsen blir mer personlig för era kunder. När du och dina kollegor sätter era hänvisningar, till exempel ”Lunch”, ”VAB”, ”Sjukfrånvaro”, ”Möte”, ”Semester” kan ni dessutom göra de lite mer personliga genom att översätta era olika statusar till korta meddelanden. Om era säljare har status ”Tillgänglig” kan ni till exempel översätta det till ”Jag är redo att svara på ditt samtal” i er widget.

 

Mini Widget

Mini Widget fungerar exakt som Grupp-widgeten. Skillnaden är att ni istället skapar en widget per person.

Exempel på Mini Widget:

John Hadenius
Tel: 0102096565
Mail: john[a]easytelefoni.se

Utanför kontoret och snurrar.

 

Så fungerar tjänsten Easy Widget

  • Ni får tillgång till en webbportal där ni skapar, redigerar och ändrar er widget.
  • Alla förändringar sker i realtid. Lägger ni till en person i er widget syns hon direkt på er hemsida.
  • Ni bestämmer vad hänvisningarna ska översättas till.
  • All information hämtas från Easy Teams.