Mobilt BankID | Easy Teams

Mobilt BankID

Dina kunder vill få snabb, enkel och trygg service när de ringer till er. Idag vill alltfler sköta supportärenden eller göra beställningar direkt över telefon. Samtidigt är det viktigt att säkerställa att den som ringer in verkligen är den som den utger sig för att vara. Mobilt BankID är ett både snabbt och säkert sätt att verifiera att personen på andra sidan luren är behörig att hantera information, konton och beställningar.

easyteams-allintegration_0009_bankid_vector_rgb

Så fungerar Mobilt BankID i Easy

 

Att använda Mobilt BankID i din Easy-växel är både enkelt och tryggt. När dina kunder ringer in får de uppge sitt personnummer till den agent som tar emot samtalet. Agenten lägger sedan in personnumret i Easy-gränssnittet och ber kunden att starta upp Mobilt BankID på sin telefon eller dator. Så snart kunden har matat in sin personliga kod och verifierat sin identitet får agenten en bekräftelse på att detta skett. Hela processen går på mellan 10 och 20 sekunder.


Trygghet, både för kunden och för er

Mobilt BankID är ett smidigt och lättanvänt verktyg för att ge snabb, personlig service. Samtidigt ger det en trygg upplevelse för kunden och ni visar att ni har rutiner på plats för att hantera deras ärenden på ett säkert sätt. Ni vet också att personen ni talar med är den som den utger sig för att vara.

I vilka situationer kan man använda Mobilt BankID?

Med Mobilt BankID aktiverat i Easy ger du dina kunder ett enkelt och säkert sätt att sköta sina kundärenden direkt på telefon. Dina kunder kan till exempel göra beställningar, byta lösenord, få hjälp med inloggning eller administrera sitt användarkonto. Kunderna kan också hämta ut känslig personlig information på ett säkert sätt, vilket är viktigt för att följa GDPR.

 

Vanliga frågor om Mobilt BankID

 

Hur gör jag för att börja använda Mobilt BankID i mitt företag?

För att lägga till tjänsten i Easy behöver du bara skicka in en beställning till oss. I normalfallet tar det 1-2 dagar dagar innan beställningen går igenom och du får ett personligt inlogg. Sen kan du börja använda tjänsten direkt. Du behöver inte installera någon mjukvara eftersom tjänsten är helt webbaserad, precis som Easy i övrigt.

 

Kan jag hålla koll på vilka verifieringar som gjorts?

Samtliga verifikationer som har gjorts med Mobilt BankID sparas i inloggsskyddat läge i Easy, så att varje agent kan gå in och se vilka verifieringar som utförts och när. Du kan också se samtliga uppslag som gjorts om företaget har flera agenter som är behöriga att använda tjänsten.

 

Kan jag använda Mobilt BankID hur många gånger som helst?

Med vårt baspaket kan du göra 3000 så kallade uppslag per månad. Som ett uppslag räknas varje tillfälle som du, eller en kollega, genomför en verifiering mot Mobilt BankID. Om du behöver göra fler uppslag per månad är det bara att meddela oss så ökar vi antalet i ditt konto (kontakta oss för pris). Du kan när som helst både öka och minska antalet uppslag.

 

Är tjänsten personlig, eller går det att lägga till flera användare?

Det finns inga begränsningar i hur många behöriga användare som du kan lägga till, det avgör du själv utifrån företagets behov.