Mobile first: Ett epos ur min vardag | Easy Teams

    Mobile first: Ett epos ur min vardag

    Det är lördag förmiddag. Jag står och försöker få min tvåmånaders bebis att rapa. Solen ligger på och värmer vardagsrummet, trots att det är mitten av september blir det varmt snabbt, måste vara sensommarsolens sista försök att värma oss innan Kung Bore gör entré.

    Jag går fram och tillbaka med sonen över axeln och stryker honom försiktigt över ryggen. Kom igen, rapa, tänker jag.

    Det varmt i vardagsrummet, lite för varmt för min smak, jag tar upp mobilen ur fickan och startar ac:n samtidigt sätter jag i gång Fjärillarvenssång av James & Karin (Låttips!) i högtalarna.

    Plötsligt känner jag något varmt rinna ner längs ryggen. Det blev inget rapande, det kom en spya i stället.

    *djup suck*

    Du är fortfarande på Easy Telefonis blogg, tålamod tack!

    Jag lägger ner grabben i bebisgymmet och styr mot köket.

    Vad i hela h*lv*** är det på golvet?

    Brödsmulor… Massor av brödsmulor från stora grabbens mellanmål ugh.. jag tar upp mobilen igen och sätter i gång min älskade bästa kompis, robotdammsugaren.

    Jag slår mig ner i soffan med sonen i famnen. Mobilen vibrerar, F1 i Italien börjar nu. Jag når inte fjärren och jag vill verkligen inte väcka sonen som sover. Jag tar upp mobilen och slår på sändningen på tv:n. En baggis!

    Kom igen nu Verstappen!

    Plötsligt försvinner jag i en tanke. Fuskar jag i livet?

    Jag känner mig som en trollkarl, hade jag levt på 1600-talet hade dom bränt mig på bål. Livet har blivit okomplicerat.

    Okej. Jag säger det. Livet har blivit Easy!

    Med minimal ansträngning har jag spelat upp barnlåtar, kylt vardagsrummet, dammsugit köket och satt i gång F1. Samtidigt som jag försökt få sonen att rapa.

    Varför är inte allt så här enkelt, tänkte jag när jag satt där i mitt perfekt tempererade vardagsrum.

    Aj då! Hamilton körde in i Verstappen. Tusan.

    Mobile first är ett måste för företag

     

    Mobile First för alla, även för företagare?

    Dags för lite reflektioner.

    Konsumentappar har kommit en lång väg. Utvecklarna har förstått att allt sker i mobilen och inte i datorn. Hade jag inte kunnat utföra allt från mobilen hade lördagen varit varm, tyst och stökig.

    Hur kommer det sig att det är lättare för mig att starta en låt från Spotify i mitt Sonos-system än för andra att hantera sin växel?

    Varför är inte företagsapplikationer lika smarta?

    Jag lever i tron att jag kan göra ”allt” med mobilen och det stämmer på mig – som privatperson – från mobilen kan jag köpa en charterresa åt hela familjen, boka ett läkarbesök, beställa hem mat, träffa en veterinär, navigera på stjärnhimlen och mycket mer.

    Eureka, vi lever i framtiden!

    Föregångaren till Mobile First

    Fast inte riktigt. Som du säkert har förstått vid det här laget (du är ju trots allt på vår blogg) så arbetar jag inom telekom där mobilen är typ allt.

    Det märkliga inom telekom är att det går att köpa massvis av tjänster TILL mobilen men det går inte att använda dem FRÅN mobilen. I bästa fall fungerar det, delvis, från mobilen.

    Det finns många därute som sitter i klassiska växlar där man inte ens kan göra en så banal sak som att justera öppettiderna i växeln från mobilappen. Eller beställa nya abonnemang och anknytningar.

    Som en viss amerikansk president sa

    Sad!

    Begränsa dig inte med undermåliga appar

    Jag är en app-konnässör som älskar att utforska nya applikationer. Jag blir glad på riktigt när jag kan lösa ett problem med en ny app. Därför har det varit en fröjd att kunna utveckla Easy Teams.

    Easy Teams är den enda lösningen som är mobile first! Ja, det stämmer – Den. Enda. Lösningen. Som är Mobile First – på riktigt.

    Vad är Mobile First?

    Med Mobilefirst menas att innehållet i första hand skapas för att vara mobilanpassat. Easy Teams är 100% anpassat till mobilen och skalar till datorn och surfplattan.

    Du kan göra allt från mobilen med Easy Teams. Här kommer ett axplock:

    Jag kan fortsätta i dagar men jag tror du förstår min poäng.

    När företag väljer nya tjänster missar de flesta att säkerställa om tjänsten är mobilanpassad. Jag skulle aldrig vilja hamna i ett läge där jag behöver ta fram min dator för att mobilappen är undermålig.

    Det ska vara lika Easy att justera växelns öppettider i mobilen som det är att besöka doktorn eller starta robotdammsugaren. Så är det bara.

    Om inte så kommer det bli ett stort problem för företagare speciellt nu när fler flexar, arbetsplatser blir hybrida och vi har börjat resa igen.

    Hur ser det ut hos dig?

    Vill du veta mer om vår smarta telefonväxel?

    Lämna din e-post nedan så kontaktar vi dig inom en arbetsdag.


      Skriven av

      Burhan Kesapli

      Denna karismatiska herre har ett sött smeknamn med många kalorier, Bullen. Bullen har en intensiv energiförbrukning under dagen och narkolepsi efter 21.30. Drömmer om att springa långt på höga höjder.