Molnbaserad växel

En molnbaserad företagsväxelväxel är en smart mjukvara för ditt företags växel. Du prenumererar helt enkelt på en smart och användarvänlig växellösning för ditt företag, till en fast månadskostnad. Och du integrerar enkelt företagets fasta telefoner, mobiltelefoner och trådlösa telefoner i växeln.

Varför en molnbaserad växel?

Med vår molnbaserade växel behöver du aldrig mer oroa dig över företagets telefoni, du och dina kollegor kan fokusera helt och hållet på era arbetsuppgifter. Du slipper också hålla koll på uppdateringar och har en säker växellösning, som alltid fungerar för företagets fasta telefoner, trådlösa telefoner och mobiltelefoner. Med Easy behöver du heller aldrig oroa dig för att din växel blir föråldrad eller att det dyker upp oväntade kostnader. Vi ser till att din växel alltid är säker, uppdaterad och fungerar bra ihop med andra mjukvaror som företagets CRM eller säljstöd.

Se film

Hur fungerar vår växel?


Easy Växel som tjänst ligger på våra servrar vilket gör att du slipper tekniska installationer, krångliga uppdateringar och oväntade kostnader. Med vår växellösning för företag har du alltid en säker telefonilösning som är ”up-to-date”.

Svara snabbt och rätt med tillfälliga svarsgrupper

Ibland kan man behöva en tillfällig svarsgrupp. Det kan till exempel bli aktuellt vid en produktlansering eller annan aktivitet som kan leda till specifika frågor från kunder och andra. Genom att skapa en tillfällig svarsgrupp förenklar du både för företaget och ger inringaren snabbare service.

100 procent flexibel växel

Easy växlar upp och ner i takt med ditt företags behov. Med Easy Växel som tjänst låter du antalet användare och funktioner växa och krympa i takt med att verksamhetens behov ändras. I vårt smidiga användargränssnitt lägger du enkelt till och tar bort både användare och funktioner.

Byta telefonoperatör? Inga problem – vår växel är operatörsoberoende

För oss är det självklart att växel och operatör ska fungera tillsammans, men inte vara beroende av varandra. I och med att Easy är helt operatörsoberoende behöver du inte gå igenom en långdragen process med att byta växel vid ett operatörsbyte. Du kan fortsätta med vår växellösning och enkelt logga på den nya operatören.

Säker och trygg telefoni

Säkerheten är något vi lägger mycket stor vikt vid. Du ska känna sig trygg i lösningen du använder och inte behöva oroa sig över eventuella missöden. Därför använder vi oss av den senaste tekniken, som gör det mycket svårt att tränga in i ett företags växel. Vi utvecklar också löpande säkerheten tillsammans med våra leverantörer.

MiTeam är byggt för samarbete

Det ställs höga krav på att man ska kunna jobba vart man befinner sig. MiTeam underlättar det genom att samla all kommunikation på samma ställe. Med MiTeam får företaget en kraftfull plattform för chatt, samtal, telefon- och videokonferenser, delning av dokument och uppgiftshantering.

Behöver du hjälp med att hitta rätt operatör?

Att välja operatör kan vara svårt och ta tid. Vi kan hjälpa dig att kravställa gentemot flera olika opertörer vid en upphandling. Vi har bland annat valt att samarbeta med Telia, Tele2, Tre, TDC, Telenor och Phonera och kan fungera som ett opartiskt bollplank. Funktionerna skiljer sig något från operatörerna och med vår erfarenhet hjälper vi dig att hitta den operatör som uppfyller företagets behov.

Läs mer
Telefon: 010-209 65 00
Support: 0774-400 600

Mängder med smarta växelfunktioner
som underlättar din arbetsdag

  • Nummervisning Ni väljer själva vilket nummer som ni ska visa utå...

    Ni väljer själva vilket nummer som ni ska visa utåt. Ni kan visa ert Växelnummer, Supportnummer, Direktnummer eller Mobilnummer, detta bestämmer ni själva. Vi kan även lägga in så ni alltid visar ut ert mobilnummer från mobilen, ringer ni ifrån er softphone eller fastatelefon så visar ni ut ert direktnummer. Det går även att schemalägga nummervisningen så att ni visar ut önskat nummer efter ett visst klockslag.

  • Svarsgrupper I Easy Telefoni så finns det olika typer av svarsg...

    I Easy Telefoni så finns det olika typer av svarsgrupper. För de som har många inkommande samtal där man behöver fler verktyg för att hantera samtalen till de kunder som inte har lika stor belastning men ska kunna svara snabbt och effektivt. Vi har möjligheten att sätta upp egendefinierade kö-meddelanden med kö-musik och automatisk återuppringning för de kunder som inte har möjligheten att vänta kvar i kön. Vi kan definiera ring slingor efter kunskap eller så kan ni ha en förutbestämd slinga och det går att distribuera samtalen efter den personen som har varit ledig längst. Våra svarsgrupper täcker behoven från de största bolagen med väldigt hög belastning till det mindre bolaget som ska hantera inkommande samtalen på ett professionellt sätt.

  • Personlig kö Har ni många inkommande samtal på era direktnummer...

    Har ni många inkommande samtal på era direktnummer? Då är personliga köer ett utmärkt sätt att hantera detta. När ett inkommande samtal hamnar i er personliga kö får inringaren meddelande om att hon har blivit placerad i kö, när du har avslutat ditt pågående samtal då kopplas det kö satta samtalet fram till dig. Det går att lägga in ett max tak på hur många personer som ska vara i kö samtidigt. Är kön full då hamnar nästa person som ringer in i röstbrevlådan eller så får hon upptaget ton. Detta bestämmer ni. Det finne en återuppringningsfunktion som går att aktivera, den kö satta personen får då möjligheten att aktivera funktionen och när kön blir dom då blir man uppringd.

  • Gemensam röstbrevlåda Vi kan sätta upp gemensamma röstbrevlådor som ni k...

    Vi kan sätta upp gemensamma röstbrevlådor som ni kan använda som ni vill. Detta kan vara bra om det är så ni inte kan ta emot samtal när kunderna ringer in då har dom möjligheten att lämna ett meddelande till er. Ni kan även ha att röstbrevlådan går igång när ni har stängt på kontoret. Hur den gemensammaröstbrevlådan ska användas är upp till er. Alla meddelanden som kunderna lämnar kan ni lyssna av på flera sätt. Ljudfilen kommer komma till er i ett mail, ni kan ringa och lyssna av ljudmeddelanden eller så kan ni logga in på webben och ladda ner ljudfilen. Alla meddelanden som lämnas märksupp med in ringarens nummer samt datum så ni enkelt kan ringa upp när ni lyssnat av dom.

Arbeta effektivt
med smarta integrationer

Easy Telefoni är inte bara en smart telefonlösning. Om du vill kan du enkelt integrera den med till exempel ditt företags CRM, säljstöd eller kundvårdsprogram. Din telefoni blir helt enkelt en integrerad del av företagets arbetsflöde. Det ger bättre förutsättningar för att öka servicegraden mot era kunder och förenklar arbetsdagen för dig och dina kollegor. SKYPE, UPSALES, LIME EASY, LIME PRO, GOOGLE CONTACTS, OUTLOOK

Se alla integrationer

Betala bara för de användare du behöver

En användare eller femtio? Med vår lösning lägger du enkelt till och tar bort användare och funktioner i takt med att företagets behov växlar. Det gör att du alltid bara betalar för det antal användare som är inkopplade i växeln och de funktioner företaget behöver.

Byt enkelt telefonoperatör

Vår växel är helt operatörsoberoende. Det gör att du slipper den långdragna processen att byta växel vid ett operatörsbyte. Med vår växellösning loggar du enkelt på företagets nya operatör och kan fortsätta som tidigare utan avbrott eller driftstörningar.

Vill du veta mer om vår smarta telefonväxel?

Fyll i telefonnummer eller e-post nedan så kontaktar vi dig inom en arbetsdag.

Mobil

Läs mer

Softphone

Läs mer