Telefonpolicy

Slipp sura kunder

skaffa en tydlig telefonpolicy  (ladda ner hela guiden gratis!)

Mejl och Slack och sociala medier i all ära – telefonen är det viktigaste kommunikationskanalen för kontakt med samarbetsparters, leverantörer och kunder. Men har ditt företag en fungerande och tydlig telefonpolicy? Läs det här annars.

Rätt använd är telefonen oslagbar; det är det bästa sättet att snabbt få svar och att prata direkt med den du vill prata med. Men inte alltid leder ett försök till samtal till en positiv upplevelse; det tutar upptaget, du får inget svar eller blir runtkopplad mellan olika avdelningar. Till slut tröttnar du och struntar i att ringa igen (eller lyfter luren och ringer till företagets konkurrent).

Lösningen är en tydlig telefonpolicy, som ger vägledning i hur du besvarar samtal, inom vilken tid du återkopplar och hur du på rätt sätt tar emot meddelanden. Resultatet blir nöjdare kunder, samarbetspartners och leverantörer – som gör fler affärer med ditt företag.
10 smidiga råd för att slippa missnöjda kunder (många missar nummer 4)
I den här kostnadsfria guiden lär du dig:

• Att ta fram en tydlig telefonpolicy
• Hur du skapar ett gott första intryck
• Varför växeln måste ha stenkoll
• Vilka på företaget som behöver ha koll på telefonpolicyn

Dessutom får du hjälp med att följa upp effekterna – och bygga en organisation som har maximal nytta av en genomtänkt telefonpolicy. Med guiden får du också en konkret mall för ditt företags telefonpolicy.