Samtalsloggen i Easy Teams | Easy Teams

    Samtalsloggen i Easy Teams

    Det här är en samtalslogg, på steroider, som passar de flesta typer av företag. Den ingår kostnadsfritt  för alla våra kunder med Unlimited-paketet och gör att du enkelt kan söka fram samtalsloggar, se statistik och topp-agenterna i svarsgrupper. Vår samtalslogg fungerar lika bra i mobilen som den gör i datorn!

    Den här funktionen har vi beta-testat sen v. 1.10.0 och nu har vi äntligen släppt den live!

    Vad är samtalsloggen?

    Vår samtalsloggen är precis som det låter, ett avancerat sökverktyg för samtalsloggar. När du väl gjort din filtrerade sökning presenteras du med en mängd matnyttig data.

    Hur fungerar den?

    Vår samtalslogg är det mest kraftfulla sökverktyget för telefoni på marknaden*, du hittar den under svarsgrupper -> samtalsloggar

    I den kan du söka och filtrera på:

    • Start- och slutdatum
    • Samtalstyp (alla, inkommande, utgående, missade, samtal med röstmeddelande och inspelade samtal)
    • Svarsgrupp och eller på en agent

    De här kommer åt informationen

    • Som användare kommer du åt din egen samtalslogg, fast en mer detaljerad variant än ”den vanliga”.
    • En agent i en svarsgrupp kan se alla samtal som svarsgrupper har hanteras. Dvs även kollegors samtal.
    • En supervisor har tillgång till alla loggar i de tilldelade svarsgrupperna.
    • En användare som är med i listan för total sök- och uppspelningsbehörighet inom organisation kan söka och lyssna på alla samtal inom organisationen (Förutom de privata röstbrevlådorna)

    I loggen kan du bland annat se:

    • Vem som ringde och vilken agent (användare) som besvarade samtalet
    • Hur länge inringaren fick vänta i kö
    • Hur länge samtalet varade
    • Vilken väg samtalet vandrade. Ex. om det kopplades från en agent till en svarsgrupp, en svarsgrupp vidare till en agent eller en annan svarsgrupp.

    Toppagenter och statistiköversikt

    I loggen finns även en flik som visar toppagenterna i svarsgrupper samt en detaljerad statistiköversikt. I den kan du enkelt se vilken agent som presterar bäst. Vi presenterar besvarade samtal, utgående och inkommande – avbrutna samtal.

    Maxad data helt enkelt!

    FAQ

    • Vilka kan använda funktionen?
      Alla kunder med vårt växelpaket Unlimited eller de med Light-paketet och tilläggstjänsten Analytics.
    • Vilka kan filtrera och se vad?
      Användare kan se sin egen logg.
      Agent i svarsgrupp kan se hela gruppens logg.
      Supervisor kan se alla tilldelade gruppers loggar.
      En användare i listan total sök- och uppspelningsbehörighet kan se allt.
    • Går det att dela en samtalslogg?
      Ja, du kan dela en samtalslogg i en direktchatt eller kanal. Du kan välja att inkludera eller exkludera eventuella samtalsinspelningar
    • Kan man lyssna på en samtalsinspelning via samtalsloggen?
      Ja, om det finns en ljudfil eller ett röstmeddelande kan du trycka på play och lyssna på innehållet direkt i appen.

    * Om du frågar mig

    Vill du veta mer om vår smarta telefonväxel?

    Lämna din e-post nedan så kontaktar vi dig inom en arbetsdag.


      Skriven av

      Filip Flink

      Självutnämnd digitalvetare som ser trender innan trenden själv ser det. Har även en förmåga att överdriva saker. Fast bara ibland.