Slipp sura kunder – skaffa en tydlig telefonpolicy

Mejl och Slack och sociala medier i all ära – telefonen är det viktigaste kommunikationskanalen för kontakt med samarbetsparters, leverantörer och kunder. Men har ditt företag en fungerande och tydlig telefonpolicy? Läs det här annars.

Rätt använd är telefonen oslagbar; det är det bästa sättet att snabbt få svar och att prata direkt med den du vill prata med. Men inte alltid leder ett försök till samtal till en positiv upplevelse; det tutar upptaget, du får inget svar eller blir runtkopplad mellan olika avdelningar. Till slut tröttnar du och struntar i att ringa igen (eller lyfter luren och ringer till företagets konkurrent).

Lösningen är en tydlig telefonpolicy, som ger vägledning i hur du besvarar samtal, inom vilken tid du återkopplar och hur du på rätt sätt tar emot meddelanden. Resultatet blir nöjdare kunder, samarbetspartners och leverantörer – som gör fler affärer med ditt företag.

Har ditt företag en tydlig telefonpolicy? Om inte:

Ladda ner gratis telefonpolicy-guide!
10 smidiga råd för att slippa missnöjda kunder med tydlig

Skriven av Burhan Kesapli

Denna karismatiska herre har ett sött smeknamn med många kalorier, Bullen. Bullen har en intensiv energiförbrukning under dagen och narkolepsi efter 21.30. Drömmer om att springa långt på höga höjder.