Contact Center

Vårt Contact Center är spindeln i nätet för er kommunikation och hjälper din organisation att ge kunderna snabba svar och att nyttja alla tillgängliga resurser på rätt sätt.

Bli effektivare med Contact Center


Contact Center med maximal säkerhet genom vår integration med Puzzel
Som kund till oss får du en av Sveriges mest driftssäkra telefonilösningar. Easy Telefoni är helt integrerat med Puzzel, ett molnbaserat contact center.  Contact Center är spindeln i nätet för er kommunikation och hjälper din organisation att ge kunderna snabba svar och att nyttja alla tillgängliga resurser på rätt sätt. Med en Contact Center-lösning får du och dina kollegor helt enkelt rätt förutsättningar för att arbeta effektivare och ge kunderna ett professionellt bemötande, med korta kötider.

 

Samla alla kommunikationskanaler på ett och samma ställe
Oavsett om kommunikationen med era kunder sker via mail, över telefon, via sociala medier eller chattar så kommer ni ha rätt förutsättningar för att hantera kommunikationen med era kunder på ett professionellt sätt. Genom att samla alla kommunikationskanaler i ett Contact Center kommer agenterna kunna hantera alla inkommande ärenden från era kunder oavsett hur de väljer att kommunicera med er.

”Full koll på alla ärenden oavsett kontakt väg”


Effektivisera ditt contact center med en chatt-bot
Idag vill vi få personlig service och det snabbt. Att aktivera en chat-bot i ditt contact center är ett smart sätt att ge dina kunder snabba svar på vanliga frågor. Chatt-boten är ett program som med hjälp av artificiell intelligens (AI) kan interagera med människor genom till exempel ett chattfönster. En bot är automatiserad och kan hantera en stor mängd av de vanligaste frågorna som kommer in till  contact centers idag. Genom att effektivisera rutinärenden frigör ni tid hos era fysiska agenter till att hantera mer komplexa ärenden.


Vem gör vad och var?
Contact Center från Puzzel gör att agenterna kan nås både på och utanför kontoret. Det gör det också lättare att utnyttja olika kompetenser inom företaget och resursoptimera verksamheten

 

Kontroll och statistik
Få full förståelse om hur era kunder väljer att kommunicera med er och öka resurserna i de kanaler där belastningen är som störst. Genom avancerade rapporter får ni en klar bild av hur belastningen ser ut och kan snabbt agera efter det.

 

Inte bara för kunden
Contact Center ökar också effektiviteten internt. Interna frågor som säljsupport eller teknisk support hanteras lika enkelt som externa ärenden.

Ladda ner produktblad

Vanliga frågor om Contact centers

  • Vilka sociala plattformar stöds av Contact centers? Med ett Contact center kan du hantera många olika ...

    Med ett Contact center kan du hantera många olika plattformar i ett och samma gränssnitt. Du sköter telefoni, chatt, epost och sociala medier på samma ställe. Om du vill utöka funktionaliteten kan du även integrera Swish, ID-kollen och flera olika CRM- och ärendehanteringssystem.

  • Vilka företag och verksamheter kan dra nytta av ett Contact center? Ett Contact center passar bra för alla typer och s...

    Ett Contact center passar bra för alla typer och storlekar av företag och organisationer. De är extra fördelaktiga för företag som har många inkommande samtal och vars kunder kontaktar dem i olika kanaler (e-post, telefoni, chatt och sociala medier).

    Contact centrat blir i dessa fall organisationens nav, som förenklar kundkontakter och ger en bättre överblick över de olika sätt som era kunder kontaktar er på Tjänsten är vanlig inom bland annat sjukvård, finansiella tjänster, offentlig sektor, detaljhandel och telekommunikation.

  • Vad menas med Omnichannel? Omnichannel är ett allt vanligare begrepp. Det inn...

    Omnichannel är ett allt vanligare begrepp. Det innebär i korthet att ett företag eller organisation erbjuder en sammanhållen kundupplevelse, oavsett vilka kanaler deras kunder använder.

    Man skapar en så kallad tvärkanalsupplevelse där varje kanal kompletterar de andra för att ge ett proffsigt och relevant bemötande vid varje kundkontakt. Ett Contact Center samlar alla företagets kanaler på ett ställe, vilket underlättar detta.

  • Vad är skillnaden på ett Contact center och en telefonväxel? Den största skillnaden jämfört med en vanlig växel...

    Den största skillnaden jämfört med en vanlig växel är att du får ett enklare och tydligare gränssnitt där du kan hantera fler kontaktytor och kanaler som dina kunder använder för att komma i kontakt med företaget.

    Ett Contact center underlättar också att leverera enligt de krav som ni tillsammans med era kunder specificerat i era Service Level Agreements (SLA).

Vill ni veta mer om Contact Center?

Fyll i din e-post nedan så kontaktar vi dig inom en arbetsdag - din e-post är säker med oss.