Mobilt BankID

Dina kunder vill få snabb, enkel och trygg service när de ringer till er. Idag vill alltfler sköta supportärenden eller göra beställningar direkt över telefon.

Mobilt BankID - Verifiera kundernas identitet


För företaget är det dock viktigt att säkerställa att den som ringer in verkligen är den som den utger sig för att vara. Mobilt BankID är ett både snabbt och säkert sätt att verifiera att personen på andra sidan luren är behörig att hantera information, konton och beställningar.

Så fungerar Mobilt BankID i Easy

Att använda Mobilt BankID i din Easy-växel är både enkelt och tryggt. När dina kunder ringer in får de uppge sitt personnummer till den agent som tar emot samtalet. Agenten lägger sedan in personnumret i Easy-gränssnittet och ber kunden att starta upp Mobilt BankID på sin telefon eller dator. Så snart kunden har matat in sin personliga kod och verifierat sin identitet får agenten en bekräftelse på att detta skett. Hela processen går på mellan 10 och 20 sekunder.


Trygghet, både för kunden och för er

Mobilt BankID är ett smidigt och lättanvänt verktyg för att ge snabb, personlig service. Samtidigt ger det en trygg upplevelse för kunden och ni visar att ni har rutiner på plats för att hantera deras ärenden på ett säkert sätt. Ni vet också att personen ni talar med är den som den utger sig för att vara.

I vilka situationer kan man använda Mobilt BankID?

Med Mobilt BankID aktiverat i Easy ger du dina kunder ett enkelt och säkert sätt att sköta sina kundärenden direkt på telefon. Dina kunder kan till exempel göra beställningar, byta lösenord, få hjälp med inloggning eller administrera sitt användarkonto. Kunderna kan också hämta ut känslig personlig information på ett säkert sätt, vilket är viktigt för att följa GDPR.

Vanliga frågor om Mobilt BankID

Vill du veta mer om Mobilt BankID

Vill ni veta mer om hur ni kan nyttja Mobilt BankID på bästa sätt? Fyll i din mailadress så kontaktar vi dig